reklama

O jednej malej životnej výhre

Sediac pri pohári Chateau le Bosco ročník 1969, debatujúc s priateľkou o životných prehrách, nenávratných rozhodnutiach, ktoré dodali našim životom trpkú príchuť, zbavená ilúzií, beznádejne hľadajúca štastie v tom jednom jedinom okamihu, v ktorom som sa snažila vyspovedať celému vesmíru, pomôcť svojej duši od bolesti, v šume baviacich sa ľudí okolo nás zrazu počujem svoje meno.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Neotáčajúc sa som dúfala, že sa mi to len zazdalo, nemala som ani najmänšiu chuť stretnúť a baviť sa s niekym, s kýmkoľvek, okrem mojej priateľky, ktorá bola pre mňa spovednicou a posledným útočiskom v jednom.Keď moje meno zaznelo ešte raz, pochopila som, že sa tomu nebudem vedieť vyhnúť a otočila som sa. Bol to jeden týpek, ktorého so poznala len z videnia a odjakživa som ho nemohla vystáť. Ten človek pre mňa predstavoval ztelesnenie všetkého, čomu som sa v živote snažila vyhnúť. Nemala som najmenší dovôd na svoj postoj, ale bolo to tak. Nemala som ho rada.Nesmelo sa ma opýtal, ako ide život. Bolo mi jasné, že sa ma pýta len preto, lebo potrebuje zúfalo pomôcť. Mal niečo, čo ho ťažilo a ťahalo ku dnu. Tak som mu odvrkla, že sa mám v rámci možností a on si prisadol. A začal rozprávať. Má dvoch bratov. Jeden je feťák absolvujúci množstvo liečení s nulovým výsledkom a druhý má leukémiu. Rodičia hompáľajúci sa na pokraji finančných možností a on, bez práce, perspektívy a chuti do života mi to celé porozprával a ja som sa mu snažila ukázať, že nič nie je stratené, že život má pre neho určite v zásobe pár dobrôt, na ktoré sa oplatí počkať. Po čase som sa dozvedela, že si našiel dobrú prácu v oblasti, ktorá ho baví, má frajerku .... a hlavne chuť žit.Možno som súčasťou mnohých životných prehier. Tento krát som však vyhrala.

Petra Procházková

Petra Procházková

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám mnoho záľub, medzi ktorými je aj písanie. Rada sa s Vami o ne podelím prostredníctvom tohto blogu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu